Általános Szerződési Feltételek
Alapvető információk
Kérjük, hogy ha vásárlója, felhasználója szeretne lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az itt található összes információt! Kizárólag abban az esetben regisztráljon és vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha az itt leírtakkal maradéktalanul egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, így online adásvételi szerződés jön létre. A megkötött szerződés későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
Üzemeltetői adatok
Cégnév: PierreDerm Kft.
Telephely: 1182. Budapest, Halomi út 17. (Nem ügyfélszolgálat!)
Adószám: 25965353-2-43
Cégjegyzék szám: 01 09 298955
Adatkezelési nyilvántartási azonosító: NAIH-128251/2017
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/004331
Kibocsájtó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve: Magyar
E-mail cím: biofor@biofor.hu
Domain- és tárhelyszolgáltató: PWS Online Kft.
9011 Győr, Szikes út 25. (nem ügyfélszolgálat)
27457993-2-08
info@pws-server.net
Panaszügyintézés
Panaszügyintézés helye egyeztetett időpontban a cég székhelye. A panaszok közlésére szolgáló kapcsolatfelvételi adatok:
Elektronikus levelezési cím: biofor@biofor.hu
Békéltető testület elérhetőség: Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Hová fordulhatunk panasz esetén?
Először mindig a kereskedőhöz forduljon panaszával. Amennyiben nem sikerül azt az eladóval rendezni, úgy az alábbi fórumokhoz fordulhat:
Fogyasztóvédelmi hatóság (Innovációs és Technológiai Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkárság)
http://jarasinfo.gov.hu
Európai Fogyasztói Központ
http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu
info@magyarefk.hu
Külföldi webáruházak esetén (EU, Izland és Norvégia)
Békéltető testület
http://www.bekeltet.hu
Online vitarendezés
http://ec.europa.eu/consumers/odr
odr@itm.gov.hu
Rendelési, teljesítési információk
A webáruházában kizárólag elektronikus úton lehetséges terméket rendelni. A belépéshez szakmai regisztráció szükséges. Belépés a regisztráció jóváhagyása és az erről megkapott automatikus értesítő e-mail után lehetséges. Az egyszerű regisztrációs folyamat során minden kötelező adatot szükséges kitölteni. A folyamat során megadott információk valódiságáért és érvényességéért a regisztrációt benyújtott fél büntetőjogi felelőssége tudatában teljes egészében személyesen felel!
A számla, a felhasználó által a rendszerben rögzített adatok alapján automatikusan készül. Amennyiben a kiállított számla a hibásan vagy hiányosan megadott adatok miatt helytelen, azért cégünk nem tud felelősséget vállalni.
Jóváhagyott regisztráció után a webáruházba történő belépéssel megkezdhető a vásárlási folyamat és kijelzésre kerülnek az árak. Változás esetén belépést követően a személyes menüben minden adat módosítható.
A megrendelések feldolgozása munkanap 8-16 között történik. A szállítással kapcsolatos információkat a Szállítási lehetőségek menüpontban olvashatja el. Természetesen mindent megteszünk annak érdekében, hogy a csomagot mielőbb megkapja a megrendelő. A megrendelések állapotáról minden esetben a rendszer által küldött automatikus e-mail üzenetben tájékoztatjuk a megrendelőt.
Általános teljesítési határidő a megrendelés beérkezésétől számított 5-7 munkanap.
Adminisztrációs díj
Amennyiben a rendelés véglegesítése után bármilyen jellegű módosítási igény merül fel a vevő részéről (Pl. szállítási/számlázási cím módosítása, kapcsolattartási adatok átírása, rendelt tételek törlése vagy egyéb tételek rendeléshez adása stb.), úgy a módosítást 2.000 Ft + ÁFA adminisztrációs díj ellenében tudjuk elvégezni.
Díjfizetés
A díjfizetés történhet a Szolgáltatás oldalán bankkártyás vagy Barion tárcás fizetéssel, illetve banki átutalással, vagy pedig utánvétes fizetéssel a futárnál.
Barion
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. .
A Szolgáltató a fizetés után elektronikus számlát állít ki.
Árváltoztatás
Fenntartjuk a jogot, hogy termékeink árát a mindenkori infláció mértékével növeljük anélkül, hogy erről külön értesítnénk az ügyfeleinket.
Házhozszállítás belföldre futárszolgálattal
Átadási napok: a futárszolgálatnak kézbesítésre a csomagokat naponta (munkanap) adjuk át. Az átadási napokon leadott megrendeléseket nem minden esetben tudjuk aznap szállításra küldeni a szükséges feldolgozási idő miatt.
A szállítás díjai az alábbiak szerint alakulnak a csomagok szállítási súlyai alapján:
10kg szállítási súlyig bruttó 2600 HUF
Az utánvét kezelés díja 1905 HUF.
Szállítás meghiúsulása esetén: az első kiszállítás meghiúsulása esetén a csomagok másodszori kézbesítési kísérlete ingyenes. Ennek sikertelensége esetén a csomagok visszaszállításra kerülnek.
Kiegészítő adatok: ha szállítási címként nem saját címet jelölsz meg, kérjük, mindenképpen tüntesd fel a kiegészítő címadatokat!
Csomagolás: a PierreDerm Kft., mint a webáruház tulajdonosa a csomagolási- és környezetvédelmi termékdíjakat magára vállalja, így ezek nem terhelik a vásárlót! Bizonyos csomagolóanyagokat igyekszünk újrahasznosítani, hogy ezzel is óvjuk környezetünket!
Külső körülmények, vis maior
A vis maior olyan természeti vagy emberi eredetű ellenállhatatlan erőt, eseményt jelent, amelyet senki sem tud elhárítani.
Ilyen eseménynek minősül többek között:
- nemzeti- és nemzetközi egészségügyi járvány világjárvány
- járvány, vírus terjedése
- járvány, vírus terjedése nyomán bevezetésre kerülő hatósági intézkedések
Mentesülésre akkor van lehetőség vis maior esetén, ha:
- az említett körülmény a vírussal, járvánnyal egyértelműen összefüggésbe hozható
- következményei észszerűen elvárható intézkedésekkel sem elháríthatóak
- a szerződés megkötésének időpontjában nem volt előrelátható
Vis maior esetén korábban értékesített terméket nem vásárlunk vissza.
Rendelés menete
- A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba
- Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Ha módosítja a megvásárolni kívánt mennyiséget, a mennyiség módosítását követően kattintson a kosár frissítése gombra.
- Szállítási/fizetési mód kiválasztása.
- Megrendelés
- Szállítási / Számlázási, illetve a belépési adatok megadása /Amennyiben már regisztrálta magát, akkor be tud lépni. A megrendelés elküldéséhez minden esetben regisztráció szükséges!
- Fogadja el a rendelési feltételeket a jelölőnégyzet bejelölésével, miután megismerte annak tartalmát.
- Az adatok megadását követően a „Megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével. Szükség esetén ezen az oldalon módosítani tudja a megadott adatokat, illetve visszaléphet a kosár tartalmának módosításához is. A megrendelés elküldését követően rendelését módosítani nem tudja.
- A megrendelés elküldését követően a megadott e-mail címre visszaigazolást kap a megrendelés rendszerünkbe történő beérkezéséről.
A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja, díjszabás, információk
A webáruházban leadott termékek és a házhoz szállítás díjának fizetési módjának ismertetőjét a Fizetési lehetőségek és a Szállítási lehetőségek menüpontok alatt olvashatja el.
A számlát és a szükséges egyéb dokumentumokat a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Elállási/felmondási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Az elállási/felmondási határidő, a termék átvételének napjától számított 14 nap. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: biofor@biofor.hu
Az elállási/felmondási nyilatkozat letöltéséhez kattintson ide.
Az elállás/felmondás joghatásai
Nem illeti meg a fogyasztót az elállási / felmondási jog:
- Olyan termék esetén, melynek ára a vállalkozás által nem irányítható pénzpiaci mozgások, ingadozásoktól függ.
- Kifejezetten a fogyasztó kérésére, az ő által szabott igények alapján egyedi kérésének megfelelően került előállításra.
- Romlandó vagy minőségét rövid ideit megőrző termékek.
- Hang, illetve kép, vagy szoftver esetén, ha a csomagolását felbontotta.
- Olyan zárt csomagolású termékek esetén amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból a védőcsomagolás felbontását követően nem küldhető vissza (pl.:védőfelszerelés)
Felhívjuk figyelmét, hogy elállás esetén a visszaküldött termékek épségét, sértetlenségét ellenőrizzük. Ezért kérjük, hogy kiemelt figyelmet fordítson a visszaküldés előtt a megfelelő csomagolásra és a termékek védelmére! Abban az esetben, ha a visszaszállítás során a termék bármilyen okból megsérül, akkor nem áll módunkban a termék árát visszatéríteni.
A felelősség korlátozása
Szavatosság, jótállás
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén a felek közti szerződés alapján a forgalmazó jótállásra köteles.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Adatkezelési tájékoztató
A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet), továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) szerint az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat, továbbá az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogairól és jogorvoslati lehetőségeiről. A jogszabályi kötelezettséget a Társaság jelen tájékoztatóval teljesíti.
- Az adatkezelésre vonatkozó tájékoztatás
- Adatkezelő, az adatkezelő képviselője és a személyes adatok címzettjei
(1) Az adatkezelő a Társaság.
(2) A Társaság, mint adatkezelő képviselője és elérhetőségei:
(3) A személyes adatok címzettjei
- a) Általános, bármely jogcímen kezelt adat kezelésére kiterjedő jogkörrel rendelkező címzettek:
- adatkezelő képviselője;
- adatkezelési feladatok ellátására kijelölt munkavállalók.
- b) Szerződéshez kapcsolódó adatkezelést végző címzettek:
- az (1) bekezdésben felsoroltak;
- ügyfélkiszolgálással kapcsolatos feladatokat ellátó munkavállalók;
- adatfeldolgozók.
- c) Jogi kötelezettségen alapuló adatkezelést végző címzettek:
- az (1) bekezdésben felsoroltak;
- adatfeldolgozók. .
- d) Kötelező adatkezelést végző címzettek:
- az (1) bekezdésben felsoroltak;
Adatfeldolgozó
- könyvelés
- futárszolgálat
- viszonteladó partnerek
(3) A Társaság által igénybe vett adatfeldolgozóknak átadott adatok:
- a szerződésekkel összefüggésben, a szerződés teljesítése céljából kezelt személyes adatok közül (futár, viszonteladó partnerek):
- név,
- szállítási cím,
- e-mail cím,
- telefonszám.
- jogi kötelezettség teljesítése céljából kezelt személyes adatok közül (könyvelés):
- név,
- számlázási cím.
Szerződéshez kapcsolódó adatkezelés:
(2) A Társaság a szerződésekkel összefüggésben, a szerződés teljesítése céljából az alábbi személyes adatokat kezeli:
- név,
- születési hely, idő,
- telefonszám,
- lakcím,
- e-mail cím.
A Társaság honlapjához kapcsolódó adatkezelés
(1) A cookie-k – magyar nevükön sütik – kisméretű adatfájlok, melyeket a böngészés során a webhely az oldalaira látogató számítógépén, illetve mobilkészülékén helyez el. A cookie nem tartalmaz személyes információkat, és önmagában nem képes a felhasználó azonosítására, kizárólag a böngészésre használt eszköz felismerésére alkalmas. A sütik segítségével a honlap bizonyos ideig megjegyzi a felhasználó egyes műveleteit és beállításait, ezzel megkönnyíti a honlap használatát és statisztikai jellegű információkat gyűjt a látogatóinkról. Az Európai Bizottság irányelvei alapján, amennyiben azok az adott szolgáltatás használatához nem elengedhetetlenül szükségesek, cookie-kat csak a felhasználó kifejezett engedélyével lehet elhelyezni. A honlap használ ideiglenes cookie-t, amely a honlap bezárása után megszűnik, illetve állandó cookie-t, amely a felhasználó általi törlésig a számítógépen marad. Bizonyos cookie-k nélkülözhetetlenek a honlap használatához, míg vannak olyan típusú cookie-k, amelyek a felhasználói élmény javítását szolgálják.
A Társaság honlapjához kapcsolódó adatkezelés
(1) A Társaság honlapja a használat során az alábbi adatokat rögzíti és kezeli:
- a felhasználó által használt IP cím,
- böngésző típusa,
- operációs rendszer jellemzői,
- böngészés időpontja,
- a honlapon végzett tevékenység.
(2) A Társaság a honlapon az alábbi cookie-kat alkalmazza:
- Google Analytics,
- WordPress + WooCommerce
(5) Az adatok tárolásának időtartama:
- honlap használatához elengedhetetlenül szükséges cookie-k: a munkamenet végéig, illetve a böngésző bezárásáig,
- felhasználói élmény javítását szolgáló cookie-k:
A Társaság hírlevél szolgáltatásához kapcsolódó adatkezelés
(3) A Társaság által a hírlevél szolgáltatással kapcsolatosan kezelt adatok:
- felhasználó teljes neve,
- felhasználó e-mail címe,
(6) Az adatok tárolásának időtartama:
- a hírlevél szolgáltatás megszűnéséig, vagy
- a hozzájárulás visszavonásáig.
A Társaság Facebook oldalához kapcsolódó adatkezelés
A Társaság honlapján történő regisztrációhoz kapcsolódó adatkezelés
(3) A Társaság által a regisztrációs szolgáltatással kapcsolatosan kezelt adatok:
- felhasználó teljes neve,
- felhasználó e-mail címe,
- számlázási adatai,
- szállítási adatai,
- telefonszáma,
(4) A regisztrációval kapcsolatos adatkezelés célja:
- a felhasználó tájékoztatása a Társaság programjairól, akcióiról, termékeiről és szolgáltatásairól,
- hozzáférés a webáruházhoz,
- hírlevél regisztráció (mailchimp közvetített szolgáltatás),
- online időpont foglaló
(6) Az adatok tárolásának időtartama:
- a regisztráció szolgáltatás megszűnéséig, vagy
- a hozzájárulás visszavonásáig.
A Társaság honlapján történő regisztrációhoz kapcsolódó adatkezelés
(3) A Társaság a szerződésekkel összefüggésben az alábbi személyes adatokat kezeli:
- név,
- szállítási cím,
- számlázási cím,
- telefonszám,
- e-mail cím,
A Társaság által szervezett ajándéksorsolással kapcsolatos adatkezelés
(3) A Társaság az ajándéksorsolással összefüggésben az alábbi személyes adatokat kezeli:
- név,
- szállítási cím,
- számlázási cím,
- vállalkozási adószám,
- telefonszám,
- e-mail cím.
(5) Az adatok tárolásának időtartama:
- az ajándéksorsolás végelszámolásáig, vagy
- a hozzájárulás visszavonásáig.
A Társaság által folytatott direkt marketinggel kapcsolatos adatkezelés
(3) A Társaság a direkt marketinggel összefüggésben az alábbi személyes adatokat kezeli:
- név,
- lakcím,
- telefonszám,
- e-mail cím.
(5) Az adatok tárolásának időtartama:
- a direkt marketing szolgáltatás megszűnéséig, vagy
- a hozzájárulás visszavonásáig.
Jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés:
(2) A Társaság jogi kötelezettség teljesítése céljából az alábbi személyes adatokat kezeli:
- név,
- lakcím.
Kötelező adatkezelés:
Adatvédelem
Az érintett jogai
Átláthatóság és intézkedések
Tájékoztatás és a személyes adatokhoz való hozzáférés
(1) Ha az érintettre vonatkozó személyes adatokat az érintettől gyűjtik, a Társaság a személyes adatok megszerzésének időpontjában az érintett rendelkezésére bocsátja a következő információk mindegyikét, ill. tájékoztatja az alábbiakról:
- az adatkezelőnek és – ha van ilyen – az adatkezelő képviselőjének a kiléte és elérhetőségei;
- az adatvédelmi tisztviselő elérhetőségei, ha van ilyen;
- a személyes adatok tervezett kezelésének célja, valamint az adatkezelés jogalapja;
- amennyiben az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges, az adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdekei;
- adott esetben a személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái, ha van ilyen;
- a személyes adatok tárolásának időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
- az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint joga van az adathordozhatósághoz;
- az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához való jog, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét;
- a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról;
- arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének előfeltétele-e, valamint hogy az érintett köteles-e a személyes adatokat megadni, továbbá hogy milyen lehetséges következményeikkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása;
Ha a Társaság a személyes adatokon a gyűjtésük céljától eltérő célból további adatkezelést kíván végezni, a további adatkezelést megelőzően tájékoztatnia kell az érintettet erről az eltérő célról és az 1. bekezdésben említett minden releváns kiegészítő információról.
A bekezdés nem alkalmazandó, ha és amilyen mértékben az érintett már rendelkezik az információkkal.
(2) Ha a személyes adatokat nem az érintettől szerezték meg, az adatkezelő az érintett rendelkezésére bocsátja a következő információkat:
- az (1) bekezdés a)-i) és k) pontjaiban felsoroltak;
- az érintett személyes adatok kategóriái;
- a személyes adatok forrása és adott esetben az, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásokból származnak-e.
A Társaság a (2) bekezdés szerinti tájékoztatást az alábbiak szerint adja meg:
- a személyes adatok kezelésének konkrét körülményeit tekintetbe véve, a személyes adatok megszerzésétől számított észszerű határidőn, de legkésőbb egy hónapon belül;
- ha a személyes adatokat az érintettel való kapcsolattartás céljára használják, legalább az érintettel való első kapcsolatfelvétel alkalmával; vagy
- ha várhatóan más címzettel is közlik az adatokat, legkésőbb a személyes adatok első alkalommal való közlésekor.
Ha a Társaság a személyes adatokon a megszerzésük céljától eltérőaA bekezdés nem alkalmazandó, ha és amilyen mértékben
- az érintett már rendelkezik az információkkal;
- a szóban forgó információk rendelkezésre bocsátása lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényelne, különösen a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból végzett adatkezelés esetében, vagy amennyiben az e bekezdésben említett kötelezettség valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezen adatkezelés céljainak elérését. Ilyen esetekben az adatkezelőnek megfelelő intézkedéseket kell hoznia – az információk nyilvánosan elérhetővé tételét is ideértve – az érintett jogainak, szabadságainak és jogos érdekeinek védelme érdekében;
- az adat megszerzését vagy közlését kifejezetten előírja az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog, amely az érintett jogos érdekeinek védelmét szolgáló megfelelő intézkedésekről rendelkezik; vagy
- a személyes adatoknak valamely uniós vagy tagállami jogban előírt szakmai titoktartási kötelezettség alapján, ideértve a jogszabályon alapuló titoktartási kötelezettséget is, bizalmasnak kell maradnia. célból további adatkezelést kíván végezni, a további adatkezelést megelőzően tájékoztatnia kell az érintettet erről az eltérő célról és a 2. bekezdésben említett minden releváns kiegészítő információról.
Az érintett hozzáférési joga
(1) Az érintett jogosult arra, hogy a Társaságtól visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
- az adatkezelés céljai;
- az érintett személyes adatok kategóriái;
- azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket;
- adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
- az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
- a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
- ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ.
A helyesbítéshez való jog
A törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”)
(1) Az érintett jogosult arra, hogy kérésére a Társaság indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, a Társaság pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
- az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
- az érintett a 3. Fejezet IX. cikk (1) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy az érintett a 3. Fejezet IX. cikk (2) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen;
- a személyes adatokat jogellenesen kezelték;
- a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
- a személyes adatok gyűjtésére az 1. Fejezet II. cikk (3) bekezdés a) pontjában említett, információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.
(3) Az (1) és (2) bekezdés nem alkalmazandó, amennyiben az adatkezelés szükséges:
- a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
- a személyes adatok kezelését előíró, a Társaságra alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy a Társaságra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
- jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
(1) Az érintett jogosult arra, hogy kérésére a Társaság korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
- az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy a Társaság ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
- az adatkezelés jogellenes, és az érintett ellenzi az adatok törlését, és e helyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
- a Társaságnak már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
- az érintett a 3. Fejezet IX. cikk (1) bekezdése szerint tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a Társaság jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
Tájékoztatás helyesbítésről, törlésről vagy adatkezelés-korlátozásról
Az adathordozhatósághoz való jog
A tiltakozáshoz való jog
(1) Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen – ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is –, ha az adatkezelés közérdekű vagy a Társaságra ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához, illetve a Társaság vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges.
Ebben az esetben a Társaság a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha a Társaság bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
(3) Az érintettet nem kell az (1) bekezdésben említettek szerint tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:
- a Társaság megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
- a Társaság az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, az (1) bekezdésben említett magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
- a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
A felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog
Az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog
Az érintettek képviselete
A kártérítéshez való jog és a felelősség
(7) Jogorvoslattal élhet: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Postacím:1530.Budapest,Pf.:5.
Cím:1125.Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
Telefon:+36(1)391-1400
Fax:+36(1)391-1410
URL: http://naih.hu
Online vitarendezési platform:
Ha panasszal kíván élni online vásárolt termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban, az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformon keresztül is benyújthatja panaszát a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ weboldalon keresztül.
Magyar online tanácsadó pontként a Budapesti Békéltető Testülethez is fordulhat. A testület, a következő telefonszámon várja a fogyasztók és vállalkozások online vitarendezési eljárással összefüggő és további, a fentiekhez kacsolódó kérdéseit: +36 1 488 2033. A következő e-mail címen ugyancsak fordulhatnak tájékoztatásért: onlinevita@bkik.hu
További információk elérhetőek a bekeltet.hu weboldalon.
(10) Adatkezelési nyilvántartási azonosítónk: NAIH-128251/2017.
Kelt.: Budapest, 2025.02.13.